Tervetuloa seurakuntaan!

Seurakuntakansliasta lähetetään seurakuntaan muuttaneelle ilmoitus muuttokirjan saapumisesta kirkkoherranvirastoon. Myös kirkkoon liittyvälle lähetetään ilmoitus jäsenyydestä.

Toivomme, että kotiseurakunta voi olla yhteisö, jossa on helppo olla omana itsenään ja kokea olonsa hyväksi. Seurakunnan tehtävänä on pitää esillä evankeliumia ja tukea ihmistä hänen kristittynä elämisessään. Tehtävänä on myös elää ihmisen rinnalla hänen kaikissa elämäntilanteissaan niin juhlassa kuin arjessakin. Tarjolla on myös monenlaista tukea vaikeiden elämänhaasteiden keskellä. Ota siis rohkeasti yhteyttä työntekijöihin ja pistäydy muutenkin vain seurakuntakeskuksessa.

Työntekijöiden yhteystiedot

Tilastoja

Pietarsaaren suomalainen seurakunta vuonna 2022

• jäseniä vuoden lopussa, läsnä oleva väestö 4505
  • kirkkoon liittyi 33 henkilöä
  • kirkosta erosi 71 henkilöä
  • rippikoulun kävi 60 nuorta
  • kastettuja lapsia 29
  • kuolleita 72
  • seurakuntaan muutti 128 henkilöä
  • seurakunnasta muutti 172 henkilöä

Pietarsaaren kirkon ovet

Liity kirkkoon

Kirkkoon liittyminen on aina liittymistä paikalliseen seurakuntaan.

Voit liittyä kirkkoon tietoturvallisen verkkopalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta. Jos kirjaudut palveluun pankkitunnuksilla, valtaosa tarvittavista tiedoista saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta tunnistautumiseen pankkitunnuksien avulla, voit lähettää palvelun kautta seurakuntaan yhteydenottopyynnön, jonka avulla kirkkoon liittyminen voidaan laittaa vireille. Henkilötietosi välittyvät kotikuntasi seurakuntaan. Jäsenyytesi on voimassa vasta, kun seurakunta on vahvistanut asian.

Kirkkoon voi liittyä myös tulostamalla ja täyttämällä tämän liittymislomakkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lomake tulee postittaa tai viedä oman kotikunnan seurakuntaan. Mikäli haluat kysyä jotain tai perua liittymisesi, ota yhteyttä kotikuntasi seurakuntaan. Jos et tiedä seurakuntaa, voit lähettää sähköpostia liitykirkkoon(at)evl.fi.

Jos olet aikaisemmin ollut kastettu, rippikoulun käynyt ja konformoitu kirkon jäsen, kirkkoon liittyminen tulee voimaan, kun asia on käsitelty ja saat vahvistuksen seurakunnasta.

Voit lähettää kirkkoon liittymislomakkeen, vaikka sinua ei olisi kastettu tai konfirmoitu. Aikuisrippikoulustaja/tai kasteesta saa lisätietoja esimerkiksi seurakunnan papeilta.