Jouluesite

joulupuu_S.jpg

Huom! Postin jakeluvaikeuksista johtuen kaikki eivät ole saaneet esitettä kotiin.

Jouluesite 2016

Toivoa!

Joulunaika lähestyy. Adventinajan jumalanpalvelukset, Kauneimmat joululaulut ja erilaiset joulujuhlat ovat yhteisiä kokoontumisia, joissa kuullaan Raamattua ja yhdessä lauletaan rakkaita joululauluja.  Moni tapahtumista on sellaisia, että ne perinteinä kuuluvat seurakuntalaisten joulunviettoon ja tuovat joulumieltä. Toivottavasti sinullekin löytyy näistä esitteessä mainituista tapahtumista sopiva tilaisuus, jossa yhdessä muiden kanssa saat valmistautua jouluun.

Uutiset maailman konflikteista ja kotimaan huolista pysäyttävät useimpia ja huoli maailmasta on suuri. Siksi joulun viesti on niin tärkeä, se tuo toivoa toivottomillekin. Jumala luotti ihmisiin niin paljon, että antoi rakkaimpansa, oman poikansa meidän puolestamme. Kun elämän eri huolet ovat musertaa ja toivottomuus uhkaa täyttää mielen, on tärkeä muistaa Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan. Pienoisevankeliumin Joh.3:16 sanoin:” Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”

Olkoon sinunkin joulussasi luottamus siihen, että joulun valon tuoja Jeesus-lapsi on maailman toivo. Toivotan sinulle ja läheisillesi joulun aikaan uskoa, toivoa ja rakkautta!

Kirkkoherra Lotta Endtbacka

Tunnelmallinen joululauluilta ”Aikaan kynttilöiden” Su 4.12.2016 klo 18 Pietarsaaren kirkossa. Jehiel-lauluryhmä.

Kauneimmat joululaulut

To 8.12. klo 19                 Achreniuksen sali, Ähtävän seurakuntakoti.

Su 11.12. klo 15               Pietarsaaren kirkko

To 15.12. klo 18               Lasten kauneimmat joululaulut ja joulujuhla seurakuntakeskuksessa.

Su 18.12. klo 18               Pietarsaaren kirkko

Ti 20.12. klo 18                Seurakuntakeskus

Adventti

I adventtisunnuntai 27.11. klo 10 Kaikenikäisten adventtimessu. Kirkkopuuro.

II adventtisunnuntai 4.12. klo 10 Messu. Seimen avaus.

Itsenäisyyspäivä 6.12. klo 10 Kaksikielinen itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus seurakuntakeskuksessa

III adventtisunnuntai 11.12. klo 10 Messu

IV adventtisunnuntai 18.12. klo 10 Messu

Joulu

Jouluaatto 24.12. klo 15  Koko perheen joulukirkko. Klo 23  Jouluyön messu. Nuorten jouluyön valvojaiset Kämpällä.

Joulupäivä  25.12.  klo 8  Jouluaamun sanajumalanpalvelus

Tapaninpäivä 26.12. klo 18 Sanajumalanpalvelus Johanneksen kappelissa

Uudenvuodenpäivä 1.1. klo 18 Sanajumalanpalvelus

Loppiainen 6.1. klo 10 Messu

Jumalanpalvelukset ovat Pietarsaaren kaupungin kirkossa, ellei toisin mainita.

Enkelin uni

Kumahti kello, helähti tiuku,

satoi valkoisen lumen.

Syttyi tähti talviseen iltaan,

näki enkeli kauniin unen.

Kun hyvä tahto ja rauha suuri

valloitti koko maan.

Oli poissa pelko, sotien kauhu,

rakasti ihmiset toisiaan.