Piispantarkastus 1.-3.12.2017

Piispa toimittaa säännöllisin väliajoin piispantarkastuksen hiippakuntansa seurakunnissa. Tämä on osa hänen kaitsentatehtäväänsä. Tavoitteena on tutustua seurakunnan elämään ja ajankohtaisiin kysymyksiin sekä tukea seurakuntaa perustehtävänsä toteuttamisessa. Piispantarkastuksessa seurakunnan toimintaa tarkastellaan tulevaisuutta silmälläpitäen.

Piispantarkastukseen sisältyvät työskentelyjaksot seurakunnan työntekijöiden, luottamushenkilöiden ja seurakuntalaisten kanssa. Merkittävä osa piispantarkastusta on seurakuntalaisten kohtaaminen kouluissa, työpaikoilla, laitoksissa ja seurakunnan yhteistyökumppanien luona. Jumalanpalveluselämä kuuluu keskeisesti piispantarkastuksen ohjelmaan. Tarkastus huipentuu sunnuntaina vietettävään piispanmessuun. Samassa yhteydessä pidetään loppulausuntopuheenvuorot.

Piispantarkastus Pietarsaaressa

Pietarsaaressa piispantarkastus toimitetaan 1.-3.12.2017.

Perjantaina piispa vierailee Edsevön koululla, Friends & Brgrs-ravintolassa, toimintakeskus Veturissa sekä tapaa kaupungin edustajia.

Lauantaina on työyhteisöpäivä, johon kuuluu myös luottamushenkilöiden tapaaminen. Lauantaina järjestetään myös kaikille seurakuntalaisille avoin yleinen seurakuntaneuvottelu Merilässä klo 14.00-16.

Sunnuntaina toimitetaan piispanmessu Pietarsaaren kaupunginkirkossa klo 10, jonka jälkeen seurakuntakeskuksessa järjestetään kaikille avoin piispantarkastuksen päätöskeskustelu ja tarjoillaan kirkkopuuro.

Piispantarkastus Lapuan hiippakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-10-02 13:14:01.0