Lipaskeräys Ukrainan hyväksi

Pietarsaaren suomalainen seurakunta kerää apua Ukrainan sodasta kärsivien perheiden auttamiseksi järjestämällä lipaskeräyksen torstaina 31.3. ja perjantaina 1.4. Prismassa.

Apu toimitetaan sitä eniten tarvitseville Kirkon Ulkomaanavun kautta. Käytännössä apu on esimerkiksi ruoka-apua, lämmikkeitä ja muita perustarvikkeita.

Vapaaehtoiset seurakuntalaiset sekä seurakunnan työntekijät tulevat keräämään varoja Kirkon Ulkomaanavun lippaisiin sekä tarjoamaan sähköisiä lahjoitusvaihtoehtoja.

Seurakunta ottaa myös uusia vapaaehtoisia mukaan kerääjiksi. Ihmisten auttamishalu on korkealla, ja moni haluaa nyt osallistua muutenkin kuin lahjoittamalla itse rahaa. Jos olet kiinnostunut tulemaan kerääjäksi, ota yhteyttä p. 040 3100430.

Vuonna 1947 perustettu Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö. KUA on ulkoministeriön kumppanuusjärjestö ja kirkkojen kansainvälisen avustusverkoston ACT-allianssin perustajajäsen sekä osa laajaa kansainvälistä yhteistyöverkostoa.

2022-03-25 11:33:00.0