Retki Kälviälle

vuohia Toivosen eläinpuistossa Kälviällä

Seurakunta järjestää helatorstaina 26.5. retken Kälviälle Toivosen eläinpuistoon ja talonpojanmuseoon.

Lähtö on klo 11.00 seurakuntakeskuksen pihalta ja paluu samaan paikkaan n. klo 16-17.

Syömme keittolounaan lisukkeineen Kälviän seurakuntakodilla noin klo 11.45, minkä jälkeen matka jatkuu Kälviän eläinpuistoon.

Hinta aikuisilta 10 e, lapsilta 7 e, 0-2-vuotiaat ei maksua. Hintaan sis. linja-autokyyti ja pääsymaksu eläinpuistoon sekä ruokailu. Varaa mukaan käteistä, sillä maksu kerätään matkalla.

Ilmoittautumiset 16.5. mennessä p. 040 3100430 tai pietarsaari@evl.fi. HUOM! Retki on varattu täyteen, ilmoittautumisia ei enää oteta vastaan.

Toivosen Eläinpuisto ja Talonpojanmuseo sijaitsee valtatie 8:n varressa Kälviällä, Kokkolasta 10 km pohjoiseen. Talonpojanmuseo ja sen yhteydessä toimiva Eläinpuisto käsittää tällä hetkellä 50 erillistä rakennusta ja yli 12500 museo-esinettä.

Eläinpuistossa esittäytyy vanhan maalaiskylän koko eläimistö perinteisessä elinympäristössään. Alue tarjoaa monipuolisia palveluja kuten kahvilan sekä erilaisia näyttelyitä. Kahvilassa on myynnissä pienimuotoista matkamuistoa ja lahjatavaraa. Alueelta löytyy myös leikkipuisto-alue lapsille, johon kuuluu leikkimökkien näyttelyalue sekä leikkikauppa ja leikkimökkejä leikkimistä varten. Vanhojen autojen ja traktorien esittelyä alueella on koko kesäkauden ajan.

2022-04-28 14:02:00.0