Työväenopiston Grafiikkapajan näyttely esillä seurakuntakeskuksessa

Grafiikkateos Pietarsaaren seurakuntakeskuksen aulassa

Suomenkielisen työväenopiston Grafiikkapaja järjestää ensimmäisen näyttelynsä kahteen vuoteen. Näyttelypaikkana on Pietarsaaren seurakuntakeskuksen aula, jossa voi käydä tutustumassa näyttelyyn arkipäivisin klo 9-16.

Näyttelyssä on esillä Tuija Ahavan, Maija Salmisen, Marja Seppälän, Sture Sunabackan ja Sven Svanbäckin taidetta, ja se on esillä kesäkuun loppuun saakka.

Grafiikkapajan historia ulottuu vuoteen 2000, jolloin työväenopistossa alkoi metalligrafiikan opetus opiston pihamaalla olevassa vanhassa pesula- ja saunarakennuksessa, joka oli saneerattu taiteentekemisen käyttöön muutamaa vuotta aikaisemmin. Vuonna 2008 Grafiikkapajaan osallistuminen rajoitettiin niihin, joilla on jo aikaisempaa kokemusta taiteen tekemisestä.

Taiteilijat kertovat, että paja antaa hyvät puitteet kehittää itseään taiteellisessa työskentelyssä. Useat Pietarsaaren kaupungin lahjagrafiikoista on vedostettu työväenopistolla.

Grafiikkapaja on järjestänyt vuosien saatossa yhteisiä kesänäyttelyitä mm. kaupunginkirjastossa, Villa Svedenissä, After Eightissä ja Tupakkamakasiinissa. Tätä edellinen näyttely oli kesällä 2020 Rosenlundin pappilassa.

2022-05-11 14:09:00.0