Seurakuntavaalit ovat jo ovella

Seurakuntavaalit järjestetään tänä syksynä. Vaaliessa valitaan jäsenet seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon sekä seurakuntaneuvostoon.

Vaalien ehdokasasettelu päättyy 15.9. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan päättämään seurakunnan asioista, ota rohkeasti yhteyttä!

Lisää tietoa vaaleista ja esimerkiksi valitsijayhdistyksen perustamisesta löytyy osoitteesta www.pietarsaarensuomalainenseurakunta.fi/seurakuntavaalit-2022

Seurakuntavaaleissa valitaan päättäjät Pietarsaarenseudun seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon ja Pietarsaaren suomalaisen seurakunnan seurakuntaneuvostoon.

Seurakuntayhtymässä tärkeimmät päätökset tekee yhteinen kirkkovaltuusto. Pietarsaarenseudun seurakuntayhtymässä valitaan yhteensä 41 valtuutettua, joista 9 Pietarsaaren suomalaisesta, 16 Pietarsaaren ruotsalaisesta ja 16 Pedersören seurakunnasta.
Yhteinen kirkkovaltuusto päättää yhtymän talousarviosta, kirkollisveron suuruudesta, rakennushankkeista ja suurimmista avustuksista. Kirkkovaltuusto jakaa seurakuntatyöhön käytettävät varat seurakuntien kesken.

Vaaleissa jokaiseen yhtymän seurakuntaan valitaan myös seurakuntaneuvosto. Se johtaa seurakunnan toimintaa, edistää sen hengellistä elämää sekä päättää seurakunnalle myönnettyjen varojen käytöstä.
Pietarsaaren suomalaisen seurakunnan seurakuntaneuvostoon valitaan yhteensä 12 jäsentä.

2022-06-02 12:24:00.0