Tiekirkot avoinna kesäkuusta koulujen alkuun

Julkaistu 31.05.2017

Noin 260 Tiekirkkoa etelästä pohjoiseen avaa jälleen ovensa kesäteillä kulkevien iloksi. Tiekirkkoihin voi pysähtyä taivaalliselle tauolle kesäkuusta aina koulujen alkuun asti. Kirkkojen aukioloajat vaihtelevat kirkoittain, mutta suositusaika on 10.6.–20.8.2017.

Tiekirkot on koottu tiekirkot.fi-verkkopalveluun, jonne on listattu myös kirkkojen aukioloajat. Sivuston Google-pohjainen kartta ja reittihaku neuvovat tarkan sijainnin ja ajo-ohjeet perille. Teiden varsilla avoimiin kirkkoihin johdattavat tutut Tiekirkko-liikennemerkit.

Mitäpä jos tänä kesänä kiertäisit kirkkoja teemoittain?

Kesän 2017 Tiekirkkojen uutuusteema keskittyy Josef Stenbäckin suunnittelemiin kirkkoihin. Stenbäck tunnetaan tuotteliaimpana suomalaisena kirkkoarkkitehtina, joka suunnitteli 35 kirkkorakennusta ympäri maata. Stenbäckin suunnittelemista kirkoista tiekirkkoina toimivat muun muassa Kemin kirkko, Mikkelin tuomiokirkko sekä Kotkan kirkko.

Ahkerille kotimaan kiertäjille on tarjolla myös satakunta lasimaalauskirkkoa tai yli 30 keskiaikaista kivikirkkoa. Tiekirkkojen listalla on myös muutama Alvar Aallon luomus. Menneiden vuosisatojen puusepäntaitoja voi ihastella lukuisissa puisissa kirkkorakennuksissamme.

Bongaa Tiekirkkoauto ja osallistu kesäkisaan

Kesällä 2017 tien päällä tai kesätapahtumissa, kuten asuntomessuilla ja SuomiAreenassa, voi törmätä värikkääseen Tiekirkkoautoon, josta kannattaa napata kuva ja osallistua samalla kuvakilpailuun. Tunnuksella #tiekirkot jaettu kesäautokuva osallistuu kilpailuun, jossa palkintoina on matkapuhelin. Kilpailu pyörähtää käyntiin 1.6. ja jatkuu 31.7.2017 asti.

www.tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kilpailutiedot Linkki avautuu uudessa välilehdessä