Ulkoilutapahtuma avaa Yhteisvastuun

Ohjelmassa on mm. hevoskärryajelua, mäenlaskua, perinneleikkejä, makkaranpaistoa, kahvia ja mehua sekä muuta mukavaa. Paikalla myös aasi ja lammas! Tapahtuman järjestää Pietarsaaren suomalainen seurakunta yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pietarsaaren toimintaryhmän kanssa.

Ennen ulkoilutapahtumaa voi osallistua Kirkkorannan seurakuntakodissa järjestettävään Perhekirkkoon, joka alkaa klo 10.

Tapahtuman yhteydessä voi lahjoittaa vapaaehtoisen maksun Yhteisvastuukeräykselle. Tänä vuonna Yhteisvastuukeräys tukee vanhemmuutta Suomessa ja maailman katastrofialueilla teemalla Sinä riität. Kun vanhempi voi hyvin, lapsi voi hyvin. Tutkimusnäyttö osoittaa, että lapsen ja vanhemman välinen myönteinen suhde edistää lapsen kokonaiskehitystä.

40 prosenttia nyt kerättävän Yhteisvastuun tuotosta jää Suomeen. Puolet kotimaan osuudesta käytetään vanhemmuutta tukeviin toimenpiteisiin seurakunnissa.

Toinen puolikas kotimaahan jäävästä tuotosta käytetään vanhemmuutta sekä lapsen ja vanhemman välistä suhdetta vahvistaviin, kynnyksettömiin tukitoimiin eri puolilla Suomea. Kumppaneina ovat Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry. Tukimuodot käynnistyvät vuoden 2021 alusta eteenpäin.

2020-01-30 09:26:00.0