TIETOA PIETARSAAREN SUOMALAISEN, PIETARSAAREN RUOTSALAISEN JA PEDERSÖREN SEURAKUNTIEN TOIMINNASTA

Ota mieluusti yhteyttä seurakunnan työntekijöihin, jotka ovat sinua varten. Otathan ensisijaisesti yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Yhteystiedot löydät seurakuntien nettisivuilta, joita myös päivitämme jatkuvasti.

Alla olevasta näet vaikutuksen eri toimintamuodoille toistaiseksi.

Jumalanpalveluselämä

• avoimia jumalanpalveluksia ei vietetä, vaan ne vietetään netin kautta. Seurakuntien nettisivuilta löytyvät tiedot netin kautta lähetettävistä jumalanpalveluksista. Pietarsaaren suomalainen seurakunta pitää jumalanpalveluksensa klo 10.00, Pietarsaaren ruotsalainen ja Pedersören seurakunta yhteisen jumalanpalveluksen klo 12.00.

Hautaukset

• Hautaukset toimitetaan huomioiden viranomaisten päätökset kokoontumisten rajoituksista. Muistotilaisuuksia ei voi varata seurakunnan tiloihin
  • Ensisijaisesti hautaukset toimitetaan arkipäivisin.
  • Hautaukset toimitetaan Pedersören kirkossa, Johanneksen kappelissa, Ähtävän ja Purmon kappeleissa tai haudalla.

Kasteet

• Kasteet toimitetaan Pedersören kirkossa ja Achreniussalissa Ähtävällä huomioiden viranomaisten päätökset kokoontumisten rajoituksista.
  • Ensisijaisesti kasteet toimitetaan arkipäivisin.
  • Valitettavasti meidän on vältettävä kotikasteita

Vihkimiset

• Vihkimiset toimitetaan Pedersören kirkossa ja Achreniussalissa Ähtävällä huomioiden viranomaisten päätökset kokoontumisten rajoituksista.
  • Hääjuhlia ei voi varata seurakunnan tiloihin.

Muut kokoontumiset

• Muut seurakunnan kokoontumiset jäävät tauolle.

Musiikkitoiminta

• Kaikki kuorot ja musiikkiryhmät jäävät tauolle.
  • Seurakunta ei järjestä julkisia musiikkitapahtumia.
  • Opetus Pietarsaaren ruotsalaisen seurakunnan musiikkikoulussa päättyy tältä lukukaudelta.

Nuorten toiminta

• Seurakunnan nuorten toiminta ja isoskoulutus jäävät tauolle.

Lapsityö

• Perhekerhot, päiväkerhot ja avoimet päiväkerhot jäävät tauolle.
  • Pyhäkoulu sitä järjestävissä seurakunnissa päättyy tältä lukukaudelta.
  • Seurakuntakummit eivät tee kotikäyntejä

Iltapäiväkerhotoiminta

• Kaupunkiseurakuntien iltapäiväkerhotoiminta on tauolla keskiviikosta 18.3.2020 alkaen.

Diakonia

• Seurakuntien diakoniapiiri, Merilän raamattupiirit ja muut aikuisryhmät jäävät tauolle.
  • Myös seurakuntien järjestämät lounaat, Teetupatoiminta, U-Klubben sekä sururyhmät jäävät tauolle.
  • Missionsstuganin (Pedersören kirkkoa vastapäätä) ja Drängstuganin (Purmo) kirpputoritoiminta jää tauolle.
  • Sairaaloiden, vanhainkotien, hoitolaitosten ja muiden vastaavien hartaudet on peruttu.
  • Diakonian vastaanotto tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse (puhelut, viestit, whatsapp) ja sähköpostitse.

Kansliat

• Ota ensisijaisesti yhteyttä hautatoimistoon ja seurakuntakanslioihin puhelimitse tai sähköpostitse.

Tässäkin tilanteessa saamme luottaa Jumalaan. Psalmissa 23 sanotaan:

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,

en pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä olet minun kanssani.

Sinä suojelet minua kädelläsi,

johdatat paimensauvallasi.