Tilaa virkatodistus verkossa -asiointipalvelu on avattu

Palvelua voi käyttää suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palvelu on osoitteissa tilaavirkatodistus.fibestallambetsbevis.fi ja beställämbetsbevis.fi.

Palvelun käyttö edellyttää vähintään 18 vuoden ikää ja kotikuntaa Suomessa. Lisäksi käyttäjällä tulee olla pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Palveluun tunnistaudutaan suomi.fi-tunnistautumisen kautta. Myöhemmin myös organisaatiot – esimerkiksi pankit ja lakiasiaintoimistot – voivat tilata asiakkaidensa puolesta todistuksia palvelun kautta. Virkatodistuksen voi edelleen tilata myös ottamalla yhteyttä seurakuntaan tai seurakunnan keskusrekisteriin.

Tilaa virkatodistus verkossa -palvelu täydentää kirkon sähköisen asioinnin palveluja. Liity kirkkoon palvelu avattiin vuonna 2016 ja avioliiton esteiden tutkinta –asiointipalvelu vuonna 2018.

2021-03-04 12:08:06.0