Seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa

Kun haluat keskustella, miettiä elämäntilannettasi tai etsiä ratkaisuja arjen ongelmiin, voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijään.

Työntekijöiden yhteystiedot

Diakoniatyöntekijä

Diakoniatyöntekijän tapaaminen voi olla mahdollisuus avata elämälle uusi ja valoisa suunta. Aihe on vapaa; työntekijän kanssa voi tulla pohtimaan niitä ongelmia ja suruja, jotka kullekin ihmiselle ovat sillä hetkellä tärkeitä ja ajankohtaisia.

Vastaanotolla voidaan pohtia myös taloudellisen tuen tarvetta. Yhteistyötä tehdään sosiaalitoimiston ja eri avustusjärjestöjen kanssa.

Taloudellisissa huolissa voit ottaa yhteyttä diakoniin maanantaisin tai torstaisin klo 9-11 p. 040 3100 435. Jos emme ehdi vastaamaan, niin voit jättää soittopyynnön. Soitamme takaisin niin pian kuin mahdollista.
Mikäli diakonia on kokonaan suljettu, soittoihin ei vastata eikä takaisinsoittoa tule. Tilanne voi olla tämä loma-aikoina.

Opas talousohjaukseen

Muista myös:

Aikuissosiaalityön puhelinaika on joka arkipäivä klo 10-11 puh. 044 4038573 tai vaihteen kautta 06 7861111.

Ruokajakelu on joka tiistai klo 17 Betania-kirkolla  (Alholminkatu 7).

Saat apua seurakunnasta työttömyyden kohdatessa. Voit ottaa yhteyttä diakoniatyötekijään tai pappiin. Papeilla on ehdoton vaitiolovelvollisuus kaikista heille luottamuksellisesti uskotuista asioista.

Työelämä

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa