Pietarsaaren kirkko

Jumalanpalvelus

Jumalanpalvelus on koko seurakunnan viikoittainen juhla.

Jumalanpalvelukset Pietarsaaren kirkossa sunnuntaisin ja pyhäpäivisin pääasiallisesti kello 10. Kuukauden kolmas jumalanpalvelus pyritään mahdollisuuksien mukaan pitämään illalla klo 18. Kuukauden ensimmäisen jumalanpalveluksessa mukana toteuttamassa jumalanpalvelusryhmä.

Juhlapyhinä kuten jouluaattona ja pääsiäisen aikaan on jumalanpalveluksia myös muina aikoina. Pyhäinpäivän jumalanpalvelus pidetään perinteisesti klo 18. Silloin luetaan edellisen pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakuntamme jäsenten nimet ja sytytetään heille kynttilät.

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus toimitetaan ainakin joka toinen sunnuntai.

Perhejumalanpalveluksia pidetään muutaman kerran vuodessa.

Poikkeavista ajoista ilmoitetaan erikseen mm. Pietarsaaren Sanomien kirkollisissa ilmoituksissa.

Pietarsaaren kirkossa toimitettavat jumalanpalvelukset yleensä striimataan ja seurakuntalaiset voivat osallistua niihin verkon välityksellä tämän sivun kautta.

Taizé-rukoushetki

Rukoushetkessä lauletaan Taizén lauluja, kuunnellaan raamatuntekstejä ja hiljaisuutta sekä rukoillaan rauhaa omaan elämään ja koko maailmaan.

Seurakunta järjestää Taizé-rukoushetkiä keskiviikkoiltaisin noin kerran kuussa kirkossa.

Lisää tietoa Taizésta löydät täältä

Lähde mukaan esirukouspiiriin

Kädet ristissä -WhatsApp-ryhmässä rukoillaan esirukouspyyntöjen puolesta.

Pietarsaaren suomalainen seurakunta kutsuu rukoilemaan esirukouspyyntöjen puolesta. Saat rukouspyyntöjä viesteinä puhelimeesi, kun liityt WhatsApp-ryhmään. Lähetä viesti WhatsAppissa Pirkko Hautamäelle numeroon 040 7751 467, niin olet mukana. Juuri sinä.

YouTube-video

Pietarsaaren kirkon alttaritaulu
Pietarsaaren kirkon alttaritaulu "Vapahtaja ristillä"

Suntio
Pietarsaaren kirkko, Kirkkokatu 3
68600 Pietarsaari

Suntio Pietarsaaren kirkossa ja Johanneksenkappelissa, Pietarsaaren seurakuntakeskuksen vahtimestarin sijainen.

Kirkkoherra
Ebba Brahen puistikko 2