Purmon hautausmaa

Purmontie 319, 68930 Purmo

0403100403 Hautatoimisto

0403100466 Suntio

Purmon hautausmaa sijaitsee kirkon ja kirkkokodin vieressä. Alue on runsaan 1 ha kokoinen.

Sankarihaudat löytyvät kirkosta lounaaseen eivätkä itse hautausmaalla. Kirkon läheltä löytyy myös muualle haudattujen muistokivi.

Hautausmaan vanha osa, joka perustettiin 1861, käsittää osastot 1 ja 2. Uusi osa, joka vihittiin käyttöön 1930, käsittää osastot 3 ja 4. Pieni määrä vapaita hautapaikkoja löytyy sekä vanhalta että uudelta puolelta, mutta suurin osa löytyy laajennetulta osastolta, joka otettiin käyttöön syksyllä 2006.

Laajennetulla osastolla jokaiselle hautariville on valettu yhteinen sementtisokkeli (jonka päälle hautakivi sitten sijoitetaan). Haudat ovat ns. syvähautoja. Yksi hauta on metrin leveä ja siinä on tilaa kahdelle arkulle eri syvyyksissä.

Osastoilta löytyy vesiposteja, joista omaiset voivat hakea vettä. Myös puutarhavälineitä löytyy lainattavaksi. Jäteastioita löytyy sekä kompostoitavalle että ei-kompostoitavalle jätteelle.

Tallitilaa ja henkilökunnan sosiaalitiloja sisältävä palvelutalo on rakennettu hautausmaan yhteyteen.

Purmon hautausmaan kartta