Avoimet työpaikat

Kesätyöt 2024

Kesätyöpaikkoja seurakuntayhtymän hautausmaille Pietarsaareen, Pedersöreen, Purmoon ja Ähtävään on haettavissa 29.1.-17.3.2024 välisenä aikana niille nuorille jotka ovat syntyneet 2007 tai sitä aikaisemmin. Työ on puutarhatyötä hautausmaalla sekä kiinteistöjen ulkoalueet.

Voit tehdä hakemuksesi sähköisesti täällä kotisivuillamme. Hakemuslomake.Linkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pietarsaarenseudun seurakuntayhtymä, Hautakonttori

Ebba Brahen puistikko 2, 68600 Pietarsaari

Tiedustelut 040 310 0403

Suntion virka

Pääasiallinen virkapaikka on Pedersören kirkko ja Kirkkorannan seurakuntakoti, mutta suntio palvelee myös yhtymän muissa kiinteistöissä.

Suntion tehtäviin kuuluu

•    Kirkonkävijöiden kohtaaminen ja palveleminen jumalanpalvelus-, hautaan siunaamis-, vihkimis- ja kastetilaisuuksissa
•    Kirkon tai kappelin valmistelut erilaisiin tapahtumiin sekä siivous ja järjestäminen tapahtumien jälkeen
•    Huolehtia vahtimestarin tehtävistä, kuten sisä- ja ulkotilojen puhtaanapidosta, kiinteistöautomatiikan ylläpidosta sekä pienkorjaukset.

Henkilön joka haemme pitää olla seurakuntatyöhön suuntautunut henkilö, jolla on ammatillinen koulutus tai tutkinto tai vastaava ammatillinen osaaminen ja työkokemus.

Suntiolta vaaditaan ruotsin kielen hyvää suullista taitoa sekä suomen kielen tyydyttävää suullista taitoa vaihtoehtoisesti ruotsin kielen tyydyttävää suullista taitoa sekä suomen kielen hyvää suullista taitoa. Suomen ja ruotsin kielen taitoa osoitetaan kielitutkinnolla siten kuin suomen ja ruotsin kielen taidon osoittamisesta valtionhallinnossa annetussa valtioneuvoston asetuksessa (481/2003) säädetään.

Viranhaltijan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Virka otetaan vastaan sopimuksen mukaan. Valitun on esitettävä ennen viran vastaanottamista hyväksyttävä lääkärintodistus. Koeaika on 6 kuukautta. Palkka määrätään vaativuusryhmän 403 mukaan. Peruspalkka on 2406,19 euroa kuussa. Peruspalkan lisäksi voidaan myöntää mahdollinen kokemuslisä. Viran ehdoista määrätään työehtosopimuksessa, viran johtosäännössä ja muissa säännöissä.

Hakuaika päättyy 2.4.2024 klo 10.00. Yhteiselle kirkkoneuvostolle osoitettava hakemus ansioluetteloineen on toimitettava osoitteeseen: Pietarsaarenseudun seurakuntayhtymä, Ebba Brahen puistikko 2, 68600 Pietarsaari tai sähköpostitse: pedersorenejdens@evl.fi. Merkki: ”Hakemus, suntio”. Hakemuksia ei palauteta.

Lisätietoja virasta antaa kiinteistöpäällikkö Thomas Kronholm, puh 040 310 0402.

Pietarsaari, 5.3.2024
Yhteinen kirkkoneuvosto

Kiireapulaisia keittiö-ja siivoustyöhön

Työ voi olla tarjoilua, ruuanlaittoa, siivoamista tai avustavaa keittiötyötä.

Palvelemme ruotsiksi ja suomeksi siksi on tärkeätä, että sinulla on sekä ruotsin- että suomenkielen taitoa. Hakijalta vaaditaan ruotsin kielen hyvää suullista taitoa sekä suomen kielen tyydyttävää suullista taitoa vaihtoehtoisesti ruotsin kielen tyydyttävää suullista taitoa sekä suomen kielen hyvää suullista taitoa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä johtavaan emäntään: Maarit Sauna-aho, maarit.sauna-aho@evl.fi tai 040 310 0409.

Kirkon avoimet työpaikat löytyvät  täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Haluatko työskennellä hyvässä hengessä?

Kirkossa on työntekijöitä papeista suntioihin ja it-alan ammattilaisiin, hallinnon osaajista lastenohjaajiin ja diakoniatyöntekijöihin.

Perinteisen seurakuntatyön lisäksi kirkko tekee tärkeää työtä yhteiskunnassa muiden tahojen kanssa.

Hengellinen työ, yhteiskunnalliset tehtävät ja lähimmäisestä välittäminen onnistuvat parhaiten, kun kirkossa työskentelee eri alojen työntekijöitä.

Vaikka kirkon ydinsanoma ja perustehtävät eivät ole muuttuneet, tarvitaan tuoreita näkemyksiä ja uudistumiskykyä.

Kuka pitää huolta nykyajan huono-osaisista? Kuinka nuoret aikuiset voisivat kokea kirkon omakseen? Miten kirkko kykenee rakentamaan luontevan yhteyden muiden uskontojen edustajiin?

Tärkeää työtä tehtäessä avainasemaan nousevat näky ja tehtävä.

"Näky ilman tehtävää on haaveilua, ja tehtävä ilman näkyä on raatamista, mutta näky ja tehtävä yhdessä ovat maailman toivo."