Värikyniä

Päiväkerho - leikin lumoa ja hiljaisuutta

Leikkiä, laulua ja liikuntaa – yhdessä tekemistä, toisten huomioimista ja ikimuistoisia elämyksiä – ja tietenkin oma kerhoreppu ja eväspullo! Muun muassa näistä on kiva kerhopäivä tehty.

Päiväkerho on 2 – 5 -vuotiaiden lasten oma kerho. Päiväkerholaiset kokoontuvat kolme kertaa viikossa kolmen tunnin ajaksi leikkimään, hiljentymään; olemaan ja toimimaan. Kerhopaikka on Kirkkorannan seurakuntakodin kerhotila. Lukukausimaksu on 85 euroa.

Syksyn päiväkerhot alkavat elokuussa. Kerhopäivät ovat maanantai, tiistai ja torstai klo 9-12. Kevätkausi pyörähtää käyntiin viikolla 2.

Ilmoittautuminen syksyllä alkavaan päiväkerhoon on keväällä, mutta hakea voi myös varsinaisen hakuajan jälkeen. Vapaita paikkoja voi kysellä lastenohjaajalta. Hakulomakkeet palautetaan Pietarsaaren suomalaisen seurakunnan kansliaan, Ebba Brahen puistikko 2, PL 34, 68601 Pietarsaari tai kerhopaikalle.

Haku päiväkerhoon toimintakaudeksi 2024-2025 on parhaillaan käynnissä ja päättyy 31.3.2024. Voit ilmoittaua päiväkerhoon sähköisesti  täällä.

Hakuajan jälkeen vapaita paikkoja voi kysellä lastenohjaajalta.

Päiväkerhossa on toimintaa ja ikätovereita

Yleensä seurakuntien päiväkerhot on tarkoitettu 3–5-vuotiaille lapsille. Ne kokoontuvat yhdestä neljään kertaa viikossa, muutaman tunnin kerrallaan.

Päiväkerho tarjoaa lapselle turvallisen ja myönteisen ympäristön ja aktiivista toimintaa ikätoverien kanssa: leikkiä, laulua, liikkumista, satuilua ja askartelua. Päiväkerhoissa myös hiljennytään hetkeksi ja tutustutaan Raamatun kertomuksiin.

Seurakuntien päiväkerhoja ohjaavat ammattitaitoiset ja koulutetut lastenohjaajat. Toiminnan tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja kasvua. Kaiken perustana ovat kristilliset arvot, varhaispedagoginen osaaminen sekä kumppanuus perheen kanssa.

Vastaava lastenohjaaja
Vaasantie 116