Rippikoulun meriaiheinen kuva

Rippikoulu

Rippikoulu on kirkon kasteopetusta.  Se liittyy kristittynä olemiseemme ja elämiseemme ja meille lahjoitettuun elämään Jumalan yhteydessä.

Rippikoulu on kokonaisuus, johon kuuluu tapaamisia ja seurakunnan toimintaan osallistumista leirijakson lisäksi.

Rippikoulu päättyy konfirmaatiomessuun kirkossa.

Rippikoulun käyminen muualla

Rippikoulun voi käydä voi myös toisessa seurakunnassa. Pietarsaaressa on tavallista, että suomalaiseen seurakuntaan kuuluva nuori käy rippikoulun ruotsalaisessa seurakunnassa ja toisin päin. Seurakuntaa ei tarvitse tämän vuoksi vaihtaa. Ota yhteyttä rippikoulun järjestävään seurakuntaan ja tiedustele lisää!

Moni rippikouluikäinen käy myös  järjestön rippikoulun. Seurakuntaan tutustuminen järjestetään tällöin omassa seurakunnassa.

Lue lisää rippikoulusta:

Rippikoulu ja -juhlat

Rippikouluryhmät 2023-2024

1-rippikoululeiri

• Kaupunkipäivä ma 3.6.2024 seurakuntakeskuksessa
  • Leirijakso 4.-10.6.2024 Merilässä
  • Konfirmaatio la 15.6.2024 Pietarsaaren kirkossa

2-rippikoululeiri

• Kaupunkipäivä to 13.6.2024 seurakuntakeskuksessa
  • Leirijakso 14.-20.6.2024 Merilässä
  • Konfirmaatio la 29.6.2024 Pietarsaaren kirkossa

Päivärippikoulu

• Kokoontumiset syksyn 2023 ja kevään 2024 aikana seurakuntakeskuksessa
  • Konfirmaatio la 18.5.2024 Pietarsaaren kirkossa

Lisäksi rippikouluun sisältyy ennen kesää kokoontumisia, koulutuksia ja osallistumisia jumalanpalveluksiin. Näistä tapahtumista tiedotetaan lähemmin leirikohtaisissa ohjelmissa.

Rippikoulujen ohjelman löydät täältä.

Leiririppikoulujen maksu on 160 e. Päivärippikoulu on maksuton. Laskulinkki lähetetään leirin jälkeen sähköpostitse.

Ilmoittautumislomake lähetetään kaikille vuonna 2009 syntyneille Pietarsaaren suomalaisen seurakunnan jäsenille.  Palauta lomake 22.9.2023 mennessä seurakuntakansliaan. Voit ilmoittautua myös sähköisellä lomakkeella
Huom! Sähköinen ilmoittautumislomake ei ole käytössä 22.9. jälkeen. Ota yhteyttä suoraan nuorisotyöntekijöihin, jos ilmoittaudut tämän jälkeen.

Nuorisotyönohjaaja ja lähetystyöstä vastaava
Ebba Brahen puistikko 2