Sururyhmä

Pietarsaaren suomalaisessa seurakunnassa järjestetään kaksi sururyhmää vuoden aikana kuolleiden seurakunnan jäsenten omaisille, toinen keväällä ja toinen syksyllä. Kutsu lähetetään sille henkilölle, joka on jättänyt yhteystietonsa seurakuntaan hautajaisjärjestelyjen yhteydessä. Sururyhmään on tervetullut kuitenkin jokainen, joka tuntee tarvitsevansa tukea surutyöhönsä.

Sururyhmä on vertaisryhmä omaisensa menettäneille. Se kokoontuu papin tai diakonin johdolla viisi kertaa syksyisin ja keväisin.

Sururyhmän toimintaperiaatteita

• Luottamuksellisuus. Ryhmässä puhutut asiat jäävät vain ryhmäläisten tietoon. Niistä ei puhuta muualla. Vaitiolovelvollisuus koskee ryhmän ohjaajia sekä ryhmäläisiäkin.
  • Tunteiden salliminen. Ryhmässä saa itkeä, kysellä, vihata ja vaikka nauraa, kun on sen aika.
  • Kaikille annetaan tilaa kertoa omista kokemuksistaan.

Syksyn 2023 sururyhmä alkaa ke 25.10. klo 17.30-19.00. Sururyhmään voi ilmoittautua 16.10. mennessä kansliaan puh. 040 3100430 tai ilmoittautumislomakkeella

Iiris

Ebba Brahen puistikko 2