Pedersören hautausmaa

Pitäjäntie, 68600 Pietarsaari

0403100403 Hautatoimisto

0403100475 Vahtimestari

Tiedustelut hautatoimistoon, Ebba Brahen puistikko 2, Pietarsaari, puh. 040 310 0403, 040 310 0404

Pedersören hautausmaa sijaitsee Pedersören kirkon ja Kirkkorannan seurakuntakodin vieressa. Hautausmaalla on neljä aluetta: Pedersören kirkkomaa ja Pedersören vanha hautausmaa, Pedersören uusi hautausmaa, Pedersören kanavahautausmaa ja Temppelilehto.

Vapaita arkkuhautoja löytyy Temppelilehdosta. Jokaiselle hautariville valetaan yhteinen sementtisokkeli (jonka päälle hautakivi sitten sijoitetaan). Haudat ovat ns. syvähautoja. Yksi hauta on metrin leveä ja siinä on tilaa kahdelle arkulle eri syvyyksissä.

Kyseiseltä hautausmaalta löytyy myös muistolehto. Uurnat lasketaan yhteiselle hautakentälle. Sen yhteydessä on kivestä rakennettu muistopaikka, johon voidaan kiinnittää metallilaatta jossa on kuolleen nimi sekä paikka kukille ja kynttilöille.

Hautausmaan muilla alueilla on ainoastaan pieni määrä vapaita arkkuhautapaikkoja, suurin osa Pedersören uuden hautausmaan osastoilla 5 ja 7 sekä Pedersören kanavahautausmaalla.

Temppelilehdon kaakkoiskulmasta löytyy tunnukseton hauta-alue.

Osastoilta löytyy vesiposteja, joista omaiset voivat hakea vettä. Myös puutarhavälineitä löytyy lainattavaksi. Jäteastioita löytyy sekä kompostoitavalle että ei-kompostoitavalle jätteelle.

Seurakuntakodista löytyy omalla sisäänkäynnillä oleva vessa, joka on hautausmaan vierailijoiden käytössä.

Hautausmaan yhteydessä on myös tallitilaa koneille ja hautausmaan henkilökunnan sosiaalitilat.

Pedersören hautausmaan kartta

Pysäköinti Pysäköinti