Kastetilaisuuden järjestäminen Pietarsaaren seurakuntakeskuksessa

Tilat ja tarjoilu

Kastetilaisuuden tarjoilun voi hoitaa itse tai antaa Seurakuntakeskuksen henkilökunnan järjestettäväksi. Tarjoilun voi järjestää enimmillään 30 henkilölle kappelin viereisessä tilassa, jossa on keittokomero ja tarjoilupöytä. Tilasta laskutetaan jälkikäteen 55 euron maksu. Jos tarjoilun hoitaa itse, varataan järjestelyjä varten 30 minuuttia, kastetta ja tarjoilua varten 1,5 tuntia ja loppusiivousta varten 30 minuuttia. Yhteensä varataan siis 2,5 tuntia. Jos tarjoiluun tarvitaan suurempi tila, voidaan varata joku seurakuntasaleista. Tästä tilasta peritään sekä 55 euron maksu että tuntitaksa tarjoilun järjestämisestä.

55 euron maksuun kuuluu, että keitätte kahvin, tiskaatte ja siivoatte itse; muussa tapauksessa laskutetaan ajasta, joka henkilökunnalta kuluu tähän (väh. yksi työtunti). Teillä on käytössänne keittokomerossa olevat kahvin- ja vedenkeitin, jääkaappi ja mikroaaltouuni, kahvikupit, asetit, lusikat, lasit, mehukannu, termokset, siivousvälineet jne. Voitte käydä tutustumassa tiloihin tai ottaa yhteyttä Seurakuntakeskuksen keittiöön puhelimitse puh. 040 3100 480 ennen tarjoilun järjestämistä. Henkilökunta näyttää mielellään, mistä tarvikkeet löytyvät.

Jos haluatte Seurakuntakeskuksen keittiöhenkilökunnan järjestävän tarjoilun, on varaus tehtävä viimeistään 10 päivää ennen tilaisuutta. 55 euron tilavuokran lisäksi veloitetaan tällöin henkilökunnan työtunneista. Henkilökunnan tuntiveloitus on arkisin 28 €, lauantaisin klo 18 jälkeen ja sunnuntaisin 56 €.

Pöytäliinojen pesumaksu on 5,00 €/kpl, tarjoilupöydän pöytäliina 15,00 €/kpl. Hintoihin sisältyy alv.

Kukat ja kynttilät

Omia kukkia saa tuoda sekä alttarille kappeliin että tarjoilupöytiin. Tarjoilutilassa voidaan käyttää ainoastaan lämpökynttilöitä herkän palovaroittimen vuoksi.

Kastemalja ja kastemekko

Kappelissa on kastemalja, mutta omaakin kastemaljaa voi käyttää. Seurakuntakeskuksessa on kappelin läheisyydessä lepohuone, jossa voi esimerkiksi pukea kastemekon. Kastemekko on lainattavissa maksutta ja se varataan Seurakuntakansliasta puh. 040 3100 430. Jos kaste on lauantaina tai sunnuntaina, voi kastemekon voi noutaa esimerkiksi perjantaina ja palauttaa sen maanantaina Seurakuntakansliaan. Seurakunta huolehtii pesusta.

Pääsisäänkäynnin ovet avataan tuntia ennen tilaisuutta.

Varaukset kastetilaisuutta varten tehdään Seurakuntakanslian kautta, puh. 040 3100 430, ma, ti, to, pe klo 9-11 ja ke klo 11-16.

Odottamattomissa tapauksissa saat yhteyden Seurakuntakeskuksen päivystykseen puh. 040 3100 470.

Päivystävä vahtimestari