Miten voi auttaa Ukrainan sodassa kärsiviä?

Sota Ukrainassa järkyttää ja moni haluaa auttaa sodassa kärsiviä.

Mahdolliset tavara- ja vaatelahjoitukset voi osoittaa Nadalle (Etelänummikatu 8, Pietarsaari) ja Missionstuganille (Kirkkorannankatu 54, Pietarsaari).

Kirkon Ulkomaanapu toimittaa yhdessä ACT Alliance -kumppaneidensa kanssa hätäapua sodasta kärsiville ukrainalaisille. Lahjoitukset KUA:n kautta voi tehdä:

Netissä:

Tekstiviestilahjoitus:

Lähetä tekstiviesti APU20 (20€) tai APU50 (50€) numeroon 16499

Mobilepay-lahjoitus:

Lahjoita MobilePaylla numeroon 36263

Perinteinen tilisiirto:

Nordea: FI33 1572 3000 5005 04   NDEAFIHH

Helsingin OP: FI08 5723 0210 0215 51  OKOYFIHH
Danske Bank: FI02 8000 1800 2233 40  DABAFIHH

Viesti: Ukraina ja Pietarsaaren suomalainen srk

(Keräyslupa RA/2019/723)

Lähetystyö, Yhteisvastuu, Naisten Pankki, muu vapaaehtoistoiminta, luottamushenkilö - seurakunnan kautta on mahdollisuus osallistua monenlaiseen toimintaan.

Kirkon arvot

Kirkon arvot on määritelty Kohtaamisen kirkko -strategiassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kirkon arvot ovat
• Usko – Yhteys armolliseen Jumalaan on kristityn elämän kestävä perusta.
• Toivo – Jeesuksen lupaus tulevaisuudesta tuo toivon.
• Rakkaus – Pyhä Henki rohkaisee meitä rakastamaan toisiamme.

Arvot yhdistävät meitä, määrittävät meitä kirkon jäseninä ja ohjaavat valintojamme ja työtämme. Ne ohjaavat meitä, kun ratkaisemme pieniä ja suuria asioita ilman täsmällisiä ohjeita.

Kirkon arvot ovat samat joka suuntaan. Niiden tulee ohjata niin kirkon sisäistä elämää kuin suhteita ulospäin.

Arvokeskustelun tulee olla jatkuvaa kirkon kaikilla tasoilla. Kirkon tulee tukea yhteiskunnallista keskustelua arvoista ja niiden merkityksestä.