Apua ja tukea

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Papit, diakonit ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Myös Palveleva puhelin ja netti ovat käytettävissäsi.

Vaikeiden asioiden kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, vaan niistä on tärkeää puhua jonkun kanssa. Olipa mielessäsi iso tai pieni murhe, seurakunta on tukenasi.

Diakonian keskustelu- ja kriisiapu

seurakuntakeskuksessa Ebba Brahen puistikko 2

Puhelinaika taloudellisissa huolisissa
maanantaisin tai torstaisin klo 9-11
puh. 040 3100 435

Jos emme ehdi vastaamaan, niin voit jättää soittopyynnön. Soitamme takaisin, kun se on mahdollista.
Mikäli diakonia on kokonaan suljettu, soittoihin ei vastata eikä takaisinsoittoa tule. Tilanne voi olla tämä loma-aikoina.

Diakoni:

Kirsi Rundgren p. 040 3100 437

Päivystävä pappi

Keskustelua, sielunhoitoa ja rippiä varten voi jättää papille soittopyynnön kansliaan puh. 0403 100 430.

Perheasiain neuvottelukeskus

• puhelimitse 040 3100 485 (vaihde) varmimmin
    ma - ke klo 9-12
  • sähköpostitse: pietarsaari.perheneuvonta@evl.fi

Isokatu 14 C 4. krs Pietarsaaressa

Sururyhmä

Sururyhmä vuoden sisällä läheisensä menettäneille kaksi kertaa vuodessa, toinen keväisin ja toinen syksyisin.

Lue lisääLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunnan diakoniatyö

Elämän eri asioissa ja kysymyksissä voit luottamuksellisesti kääntyä diakoniatyöntekijän puoleen. Yhdessä keskustellen voimme löytää uusia mahdollisuuksia tilanteeseesi. Voit soittaa tai tulla käymään.

Seurakunnan diakoniatyön tarkoituksena on kristillisestä rakkaudesta johtuva hengellisen, ruumillisen ja aineellisen avun antaminen hädänalaisille ja sen tulee erityisesti kohdistua niihin, joita ei muulla tavoin auteta.

Diakoniatyötä tekevät työntekijöiden lisäksi vapaaehtoiset seurakuntalaiset.

Diakoniatyön toimintamuotoja Pietarsaaren suomalaisessa seurakunnassa ovat muun muassa

• vastaanotto seurakuntakeskuksessa
  • kotikäynnit
  • hartaudet ja tapaamiset laitoksissa
  • diakoniapiiri
  • diakoniatyön vapaaehtoiset
  • retket ja leirit
  • sururyhmä
  • tarinatupa
  • syntymäpäiväjuhlat
  • vanhusten viikon ja hiljaisen viikon ehtoolliskirkko

Jos haluat auttaa diakoniatyön kautta vaikeuksissa olevia lähimmäisiämme, ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin.

Jos haluat tehdä tavara- tai rahalahjoituksen seurakunnan diakoniatyölle, voit tuoda lahjoituksesi seurakuntakansliaan sen aukioloaikoina eli ma, ti, to ja pe klo 9-14 ja ke klo 11-16.

apua ja tukea