Pietarsaaren kirkko

040 310 0427 Vahtimestari

(06) 723 6517

420

Kirkko on avoinna siinä ollessa toimintaa tai sopimuksen mukaan, muutoin suljettu. Kirkkoon on myös mahdollista tilata opastusta.

Kirkossa on kävijöille kaksi sisäänkäyntiä. Toinen kirkkotapulia vastapäätä ja toinen Strengberginkadun ja Visasmäen kulmalta.

Instrumentit
Urut ja piano.

Laitteisto
Kirkossa on äänentoistolaitteisto sekä induktiosilmukka ja videotykki. Kirkonpenkeillä on istuintyynyt.

Tila
Kirkko on hyväksytty 420 henkilölle. Pdf-mallisen pohjapiirroksen löydät tästä:

PohjapiirrosLinkki avautuu uudessa välilehdessä

AsemakaavaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Inva
Invapaikoitus löytyy kellotapulin edestä, poikkeustapauksissa myös lyhytaikainen paikoitus kirkon pihalla on mahdollista. Kellotapulia vastapäätä olevasta sisäänkäynnistä löytyy invaramppi ja myös alttarille menee ramppi. Kirkosta ei löydy inva-vessaa.

Paikoitus
Kirkolta ei löydyy omaa parkkipaikkaa, paikoitusmahdollisuuksia löytyy viereisiltä kaduilta ja kaupungin yleisiltä paikoitusalueilta.

Vessa
Vessa löytyy kellotapulin vastapäisestä sisäänkäynnistä.

Pääsy
Jos seurakunta yksin järjestää tilaisuuden, ei pääsymaksua peritä. Ajatuksena on, että kaikilla olisi mahdollisuus osallistua. Vapaaehtoinen kolehti voidaan kerätä.

Jos muu kuin seurakunta on pääjärjestäjä ja seurakunta on kanssajärjestäjänä, voidaan ohjelmalehteä myydä sisäänkäynneillä. Ohjelmalehden osto ei ole pakollista eikä myynti saa antaa sellaista vaikutelmaa. Vaihtoehtoisesti kerätään vapaaehtoinen pääsymaksu.

Jos joku on vuokrannut koko kirkon tilaisuutta varten on mahdollista periä pääsymaksu. Silloin seurakunta ei ole kanssajärjestäjä.

Kirkon vuokraaminen
Kirkon jäseniltä ei peritä vuokraa vihkimisistä, kasteista tai siunauksista. Kirkko on mahdollista vuokrata ellei tapahtuma ole ristiriidassa kristillisen uskon kanssa, sekä huomioiden, että tilaa käytetään jumalanpalvelukseen ja rukoukseen. Käytännöllisistä syistä kirkkoa ei vuokrata mikäli se vaatisi suuria tilapäisiä rakennuksia kuten katsomoa, kuororappuja y.m. Seurakuntaneuvosto ja kirkkoherra päättävät milloin kirkkoa on mahdollista vuokrata. Vuokramaksuista päätetään seurakuntayhtymässä yhteisesti. Vuokrahintoja voi katsoa lähemmin tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkko sijaitsee Pietarsaaren keskustassa aivan Isokadun päädyssä. Kirkkoa käyttävät pääasiassa Pietarsaaren ruotsalainen ja suomalainen seurakunta, enimmäkseen jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja konsertteihin. Kirkko on vuonna 1731 rakennettu ristikirkko ja se on viime suuremman sisäisen kunnostuksen jälkeen (1990) edelleen hyvässä kunnossa. Kirkosta voit lukea lisää täältä.

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku