Pietarsaaren hautausmaa

Ebba Brahenpuistikko ja Skutnäsinkatu, 68600 Pietarsaari

0403100403 Hautatoimisto

0403100472 Vahtimestari

Tiedustelut hautatoimistoon, Ebba Brahen puistikko 2, Pietarsaari, puh. 040 310 0403, 040 310 0404

Pietarsaaren hautausmaa on jaettu kolmeen osaan: Pietarsaaren vanha hautausmaa, Pietarsaaren uusi hautausmaa sekä uuden hautausmaan laajennetut alueet. Pietarsaaren seurakuntakeskus rakennettiin 1990-luvun lopussa Pietarsaaren hautausmaan yhteyteen. Osoite on Ebba Brahen puistikko 2.  Pietarsaaren uuden hautausmaan pääsisäänkäynti sijaitsee Skutnäsinkadulla ja laajennetuille alueille on pääsy myös Oikotien kautta.

Johanneksen kappeli, jota yleensä käytetään siunauskappelina jos hautaanlasku on Pietarsaaren hautausmaalla, sijaitsee uudella hautausmaalla. Kappeliin mahtuu n. 150 henkeä.

Uusia arkkuhautapaikkoja löytyy laajennetulta alueelta nr 4. Jokaiselle hautariville valetaan yhteinen sementtisokkeli (jonka päälle hautakivi sitten sijoitetaan). Haudat ovat ns. syvähautoja. Yksi hauta on metrin leveä ja siinä on tilaa kahdelle arkulle eri syvyyksissä.

Uusia uurnahautapaikkoja löytyy Pietarsaaren uuden hautausmaan osastolta 5 lähellä Skutkullantien vastaista muuria.

Osastoilta löytyy vesiposteja, joista omaiset voivat hakea vettä. Myös puutarhavälineitä löytyy lainattavaksi. Jäteastioita löytyy sekä kompostoitavalle että ei-kompostoitavalle jätteelle.

Pietarsaaren uuden ja vanhan hautausmaan välistä löytyy myös huoltorakennus josta löytyy hautausmaan henkilökunnan sosiaaliset tilat sekä koneille tilaa.

Pieni kirkkomaa löytyy myös Pietarsaaren kirkon vierestä, Kirkkokatu 3.

Pietarsaaren hautausmaan karttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä